EASYJET – hasznos információk

Schuster Travel | 2024-08-22 | Utazás

EASYJET – hasznos információk utasfelvételről, poggyászokról, járatkésésről

Easyjet weboldala: https://www.easyjet.com/hu          

ON-LINE CHECK-IN

  • On-line utasfelvétel 30 nappal az út indulása előtt lehetséges. 2 órával a gép indulása előtt pedig lezárják azt.
  • A check-in-hez készítse elő iratait: foglalási szám és útlevél (vagy személyi igazolvány).
  • Az Easyjet weboldalán kattintson az „Utasfelvétel” menüpontra (felső menüsor jobb oldalán).
  • Amennyiben már regisztrált úgy a „Bejelentkezés” gombra kattintson, egyébként pedig a „Foglalás keresése” gombra.
  • Adja meg foglalási számát és vezetéknevét (ékezetek nélkül), majd igazolja, hogy van jogosultsága ennek a foglalásnak a kezeléséhez.
  • Adja meg a kért adatokat.
  • Válassza ki az igényei szerinti extrákat (ülőhely, csomag, esetleg fedélzeti étkezés).
  • Ellenőrizze oda- és vissza útjának adatait is. Amennyiben minden rendben van, úgy választhat, hogy kinyomtatja, vagy mobil eszközére menti a beszállókártyát.

Lehetőség van letölteni az Easyjet applikációt is mobil eszközére – ITT.

Fontos információk:

  • Amennyiben nem végezte el on-line az utasfelvételt, erre van lehetőség a repülőtéren is, de valószínűleg felárat fognak felszámítani.
  • Mindig ellenőrizze, hogy utazási iratai érvényesek-e és megfelelnek-e a célország követelményeinek.

 

POGGYÁSZ SZABÁLYOK

Kézipoggyász

  • Méret/súlykorlátozás: A kézipoggyász maximális mérete 45 x 36 x 20 cm. Ezt a táskát az ülés alá kell elhelyezni. Nincs meghatározott súlykorlátozás a kézipoggyászra, de az utasoknak képesnek kell lenniük a táskájukat önállóan felemelni és elhelyezni.

Feladott poggyász

  • Méret/súlykorlátozás: A feladott poggyász maximális súlya 23 kg. Az utasok lehetőséget kapnak arra, hogy további súlyt vásároljanak, akár darabonként 32 kg-ig. Az easyJet nem határoz meg konkrét méretkorlátozást a feladott poggyászra, de javasolt, hogy a poggyász összmérete (hossz + szélesség + magasság) ne haladja meg a 275 cm-t.

További információk

  • Az easyJet lehetővé teszi, hogy az utasok különböző súlyú feladott poggyászokat válasszanak, és a poggyászok díja a foglalás idejétől és az útvonal típusától függően eltérő lehet.
  • Az easyJet nem vállal felelősséget a feladott poggyászokért és tartalmukért, ezért ajánlott az értékes tárgyakat a kézipoggyászban tartani.
  • Speciális tárgyak: Bizonyos speciális eszközöket, mint például sportfelszereléseket vagy hangszeres dobozokat, külön díjaznak, és ezekre eltérő szabályok érvényesek.

Tájékoztatás a veszélyes és tiltott árucikkekről

https://www.easyjet.com/hu/szerzodesi-feltetelek/veszelyes-aruk

https://www.easyjet.com/hu/szerzodesi-feltetelek

 

ÖNKISZOLGÁLÓ POGGYÁSZFELADÁS

Az Easyjet utasainak jelenleg még nem áll módjukban az Önkiszolgáló poggyászfeladást igénybe venniük, az utasfelvételi pultoknál kell jelentkezniük és csomagjaikat feladniuk.

ELVESZETT TÁRGYAK

  • Minden, a Budapest Airport területén talált tárgy (légi oldal, földi oldal és utasbiztonsági ellenőrzés) a mi irodánkba kerül, amelyet az Excess Baggage Company üzemeltet. Elveszett tárgyát regisztrálja be a  lostproperty.org weboldalon! Az elveszett tárgyak bekerülése akár 24-48 órát is igénybe vehet, azonban a tárgyakat 3 hónapig őrizzük.
  • Az Excess Baggage Company nem tud felvilágosítást adni a fedélzeten hagyott vagy az utazás közben eltűnt csomagokkal kapcsolatban.
  • Az elveszett tárgy azonosításához kérjük regisztrálja be az elvesztett tárgyat a lostproperty.org weboldalon. Minél pontosabb leírást tud adni a tárggyal kapcsolatban, annál nagyobb eséllyel tudjuk beazonosítani és visszajuttatni azt.
  • Ha a tárgy sikeres beazonosítása megtörtént, az Excess Baggage Company felveszi Önnel a kapcsolatot a tárgy visszajuttatásával kapcsolatban. Amennyiben nem személyesen szeretné átvenni a tárgyat, úgy el tudjuk Önnek postázni. Csomagküldés belföldre és külföldre is egyaránt elérhető. Kérjük vegye figyelembe, hogy a tárgy visszajuttatásának van egy díja, amely az adminisztrációs procedúrát és a tárgy tárolásának összegéből tevődik össze. A tárgy postázása további költségekkel jár.

ELVESZETT POGGYÁSZ

  • Ha a poggyásza megsérült, elveszett vagy késik a repülés során, azonnal értesítenie kell a földi személyzetet az érkezési repülőtéren, és jegyzőkönyvet kell róla felvenni. (Baggage claims/Lost and found)
  • Ha poggyásza több mint 24 órát késik egy kimenő járaton, akkor ésszerű összeget (legfeljebb napi 25 GBP-t személyenként) költhet alapvető tárgyakra, legfeljebb három napig. E juttatás igényléséhez írásban kell benyújtania igényét az online űrlap segítségével a megfelelő járattól számított 21 napon belül. Minden igényt a szükséges vásárlásokat igazoló dokumentumokkal (pl. nyugták) alá kell támasztani.

Minden esetben a poggyász sérülésére, elvesztésére vagy késedelmére vonatkozó igényt írásban kell benyújtani az easyJet felé az alábbi határidőn belül:

  • a poggyász sérülése esetén a poggyász átvétele után azonnal, de legkésőbb hét napon belül a sérülés felfedezését követően. Ez magában foglalja az alátámasztó dokumentumokat (jegyzőkönyv), a sérülésről készült fényképeket, stb.
  • késés esetén a poggyász rendelkezésére bocsátásától számított 21 napon belül.

Forrás: https://www.easyjet.com/en/terms-and-conditions

JÁRATKÉSÉS, KÁRTÉRÍTÉS

Járatkésés esetén az utasok kártérítést igényelhetnek az Európai Unió 261/2004/EK rendelete alapján, amely a légitársaságok kötelezettségeit szabályozza. A kártérítés mértéke a járat távolságától függően változik:

  • 250 EUR: 1500 km-ig terjedő repülőutak esetén
  • 400 EUR: 1500 és 3500 km közötti repülőutak esetén
  • 600 EUR: 3500 km-nél hosszabb repülőutak esetén

A kártérítésre jogosult az utas, ha a késés meghaladja a három órát, és a késés a légitársaság hibájából következett be. Fontos, hogy a légitársaság nem mentesül a kártérítési kötelezettség alól műszaki hibák esetén, azonban vis maior helyzetek (például súlyos időjárási körülmények) esetén nem jár kártérítés. A légitársaságoknak emellett ellátási kötelezettségük is van, amely magában foglalja az étkezési kuponokat, frissítőket, valamint szükség esetén szállodai elhelyezést is, ha a késés négy órát meghaladja

A kártérítés igénybevételéhez a következő lépéseket kell követni:

  • Ellenőrizze a jogosultságát: kártérítésre jogosult, ha a járat késése legalább 3 órás, és a késés a légitársaság hibájából történt.
  • Gyűjtse össze a szükséges dokumentumokat: a kártérítési igényhez szüksége lesz a repülőjegy másolatára, a boarding pass-ra, valamint bármilyen, a járat késéséről szóló értesítésre.
  • Kapcsolatfelvétel a légitársasággal: írjon egy hivatalos levelet vagy e-mailt a légitársaságnak, amelyben részletezi a késést, a járat adatait, és kéri a kártérítést. Fontos, hogy a levelet nyomon kövesse.
  • Használjon kártérítési szolgáltatásokat: ha a légitársaság nem reagál, vagy elutasítja a kérést, érdemes lehet kártérítési szolgáltatásokhoz fordulni, akik segíthetnek az igénylésben és a jogi eljárásokban.
  • Jogi lépések: ha a légitársaság továbbra is megtagadja a kártérítést, jogi útra terelheti az ügyet, akár bíróság előtt is.

https://flightrefund.com/hu/jaratkeses/

https://www.skycop.com/hu/jaratkeses-miatti-karterites/

Brexit után

A Brexit eredményeként megszűnt az Egyesült Királyságban az Európai Unió jogának automatikus alkalmazása, emiatt tehát a brit légitársaságok (például a British Airways, az Easyjet UK, vagy akár a Wizz Air UK) részben kikerültek a Légi utasok jogait szabályozó EU 261/2004 rendelet hatálya alól. Jó hír azonban, hogy Nagy Britannia 2021. január 1-től életbe léptetett egy az uniós jogszabályra kísértetiesen hasonlító rendeletet. A „Légi utasok jogai – EU Exit Rendeletek 2019/278” című jogszabály, amely az EU 261 rendelettel hasonló módon védi az utasok jogait a repülőjárat törlése, hosszú késése vagy visszautasított beszállás esetén. És hogy mit jelent mindez? A brit jogszabály által biztosított utazásokra vonatkozóan a kártalanítás euró helyett angol fontban vannak meghatározva, mely összegek a következők:

  • 220 GBP minden 1500 kilométeres vagy annál rövidebb repülőút esetén
  • 350 GBP minden 1500 és 3500 kilométer közötti járat esetében; és
  • 520 GBP minden olyan járatra, amely nem tartozik a fenti két kategóriába.

 

EASYJET MOBILALKALMAZÁS

Töltse le az Easyjet mobil alkalmazását a Google Play, App Store áruházból, vagy erről az oldalról.

 

FONTOS! Repülőgéppel történő utazás esetére is kössön Utasbiztosítást (Baleset-, betegség-, poggyász) hogy ily módon is csökkentse az esetlegesen felmerülő anyagi károkat.

 

Források:

https://www.bud.hu/

https://blog.repjegy.hu/

https://kesettagepem.hu/kesett-a-repulogep/

Vissza a hírekhez