FLYDUBAI – hasznos információk

Schuster Travel | 2024-09-05 | Utazás

FLYDUBAI – hasznos információk utasfelvételről, poggyászokról, járatkésésről

A Flydubai weboldala:         https://www.flydubai.com/en-hu/

 

ON-LINE CHECK-IN

Az online utasfelvételt 48 órával a járat indulása előtt lehet elvégezni, és a check-in-t legkésőbb 75 perccel az indulás előtt kell befejezni az alábbi oldalon.

Az utasfelvétel indításához a foglalási szám és a vezetéknév megadása szükséges.

 

POGGYÁSZ SZABÁLYOK

Kézipoggyász – 1 db max. 7 kg-os, 55 x 38 x 20 cm-es kézipoggyász engedélyezett. Ezt az ülések feletti tárolóba kell elhelyezni. Ezen kívül egy személyes tárgyat is vihet magával, mint például egy női táskát vagy laptopot (25 x 33 x 20 cm). Ezeket pedig az ülés alá kell tenni.

Feladott poggyász – 1 db max. 20 kg-os, melynek együttes mérete nem haladja meg a 159 cm-t (hosszúság x magasság x szélesség)

Csecsemővel utazó utasok– ha csecsemővel utazik, és a poggyász is benne van a repülőjegy árában, 10 kg-os feladott poggyászt és 5 kg-os kézipoggyászt vihet magával. A kézipoggyásznak 55 cm x 38 cm x 20 cm-nél kisebbnek kell lennie, így a felső szekrényben vagy az előtte lévő ülés alatt tárolhatja.

 

ELVESZETT TÁRGYAK

  • Minden, a Budapest Airport területén talált tárgy (légi oldal, földi oldal és utasbiztonsági ellenőrzés) a mi irodánkba kerül, amelyet az Excess Baggage Company üzemeltet. Elveszett tárgyát regisztrálja be a  lostproperty.org weboldalon! Az elveszett tárgyak bekerülése akár 24-48 órát is igénybe vehet, azonban a tárgyakat 3 hónapig őrizzük.
  • Az Excess Baggage Company nem tud felvilágosítást adni a fedélzeten hagyott vagy az utazás közben eltűnt csomagokkal kapcsolatban.
  • Az elveszett tárgy azonosításához kérjük regisztrálja be az elvesztett tárgyat a lostproperty.org weboldalon. Minél pontosabb leírást tud adni a tárggyal kapcsolatban, annál nagyobb eséllyel tudjuk beazonosítani és visszajuttatni azt.
  • Ha a tárgy sikeres beazonosítása megtörtént, az Excess Baggage Company felveszi Önnel a kapcsolatot a tárgy visszajuttatásával kapcsolatban. Amennyiben nem személyesen szeretné átvenni a tárgyat, úgy el tudjuk Önnek postázni. Csomagküldés belföldre és külföldre is egyaránt elérhető. Kérjük vegye figyelembe, hogy a tárgy visszajuttatásának van egy díja, amely az adminisztrációs procedúrát és a tárgy tárolásának összegéből tevődik össze. A tárgy postázása további költségekkel jár.

 

ELVESZETT, KÉSEDELMES ÉS SÉRÜLT POGGYÁSZ

A meg nem érkezett poggyászt rögtön a megérkezéskor, az érkező tranzitban, a poggyászátvételi csarnokban kell jelezni az Elveszett Poggyász (Lost and Found) ügyfélszolgálatnál. A bejelentés alapján jegyzőkönyv készül (PIR). A késve megérkezett vagy megtalált poggyászokat kérésre az utas által megadott címre szállítják.

A poggyász eltűnését 7 napon belül a Flydubai légitársaság ügyfélszolgálatánál is be kell jelenteni ezen az oldalon. A poggyászcímkét és a beszállókártyát a további eljárásokhoz magánál kell tartania mindaddig, amíg a poggyászát le nem szállítják.

Sérült poggyász– a poggyász átvételétől számított 7 napon belül fel kell tölteni a következő dokumentumokat a „Sérült poggyász jelentésének kezelése” oldalon:

  • a beszállókártya másolata;
  • fénykép a sérült termékről márkainformációkkal;
  • a poggyászjavításról szóló nyugta;
  • a többletpoggyász kifizetésének igazolása, ha van ilyen.

Ha a poggyásza javíthatatlanul megsérült, ennek megerősítésére levelet kell kérnie a javítóműhelytől.

Ha a poggyásza megsérül, és a kereset sikeres, a flydubai kifizeti a táskája javítását vagy cseréjét.

Kártérítés késedelmes poggyász esetén– ha poggyásza késik, néhány alapvető dolog megvásárlására (pl. piperecikkek és alapvető ruhadarabok) napi max. 50 USD-t térít vissza a légitársaság „flydubai utalvány” formájában. A maximálisan kifizetett kártérítés 3 napra szól (kivéve azon ország lakosait, ahol a járat leszállt).

Jó tanács: a feladott poggyászba tegyenek egy A4-es lapot a poggyász tulajdonosának nevével és elérhetőségével. Erre azért van szükség, mert előfordulhat, hogy a poggyászt azonosító vonalkódot tartalmazó papír megsérül, vagy elveszik, és ilyenkor segíti az azonosítást a csomagba helyezett információ.

 

JÁRATKÉSÉS, KÁRTÉRÍTÉS

Járatkésés esetén az utasok kártérítést igényelhetnek az Európai Unió 261/2004/EK rendelete alapján, amely a légitársaságok kötelezettségeit szabályozza. A kártérítés mértéke a járat távolságától függően változik:

  • 250 EUR: 1500 km-ig terjedő repülőutak esetén
  • 400 EUR: 1500 és 3500 km közötti repülőutak esetén
  • 600 EUR: 3500 km-nél hosszabb repülőutak esetén

A kártérítésre jogosult az utas, ha a késés meghaladja a három órát, és a késés a légitársaság hibájából következett be. Fontos, hogy a légitársaság nem mentesül a kártérítési kötelezettség alól műszaki hibák esetén, azonban vis maior helyzetek (például súlyos időjárási körülmények) esetén nem jár kártérítés. A légitársaságoknak emellett ellátási kötelezettségük is van, amely magában foglalja az étkezési kuponokat, frissítőket, valamint szükség esetén szállodai elhelyezést is, ha a késés négy órát meghaladja

A kártérítés igénybevételéhez a következő lépéseket kell követni:

  • Ellenőrizze a jogosultságát: kártérítésre jogosult, ha a járat késése legalább 3 órás, és a késés a légitársaság hibájából történt.
  • Gyűjtse össze a szükséges dokumentumokat: a kártérítési igényhez szüksége lesz a repülőjegy másolatára, a boarding pass-ra, valamint bármilyen, a járat késéséről szóló értesítésre.
  • Kapcsolatfelvétel a légitársasággal: írjon egy hivatalos levelet vagy e-mailt a légitársaságnak, amelyben részletezi a késést, a járat adatait, és kéri a kártérítést. Fontos, hogy a levelet nyomon kövesse.
  • Használjon kártérítési szolgáltatásokat: ha a légitársaság nem reagál, vagy elutasítja a kérést, érdemes lehet kártérítési szolgáltatásokhoz fordulni, akik segíthetnek az igénylésben és a jogi eljárásokban.
  • Jogi lépések: ha a légitársaság továbbra is megtagadja a kártérítést, jogi útra terelheti az ügyet, akár bíróság előtt is.
  • https://flightrefund.com/hu/jaratkeses/

https://www.skycop.com/hu/jaratkeses-miatti-karterites/

 

FLYDUBAI MOBILALKALMAZÁS

A „flydubai” mobilalkalmazást ingyenesen letöltheti Apple és Android okostelefonjára a Google Play és App Store áruházakból.

 

FONTOS! Repülőgéppel történő utazás esetére is kössön Utasbiztosítást (Baleset-, betegség-, poggyász) hogy ily módon is csökkentse az esetlegesen felmerülő anyagi károkat.

Források:

https://www.flydubai.com/en-hu/

https://www.flydubai.com/en/information/policies/conditions-of-carriage

https://www.bud.hu/

https://blog.repjegy.hu/

https://kesettagepem.hu/kesett-a-repulogep/

Vissza a hírekhez