IBUSZ Charter (Smartwings) – hasznos információk

Schuster Travel | 2024-08-30 | Utazás

IBUSZ Charter (Smartwings) – hasznos információk utasfelvételről, poggyászokról, járatkésésről

Az IBUSZ charterjáratait a Travel Service üzemelteti.

CHECK-IN

A Travel Service (továbbiakban: fuvarozó) az utas nevére kiállított menetjegyet az utazási irodának adja át, így az utas a menetjegyét az utazási irodánál veheti át. Amennyiben a menetjegyet az utazási iroda állítja ki, a menetjegy kiállításából eredő bármilyen kárért a fuvarozó nem vállal felelősséget, és az utas a menetjegy hibás kiállításával kapcsolatos kifogását, igényét az utazási irodával szemben érvényesítheti.

Beszállás - amennyiben az utazási iroda másként nem állapítja meg, az utasoknak a menetjegyen szereplő indulási idő előtt két órával kell az indulási repülőtéren megjelenniük érvényes menetjegyükkel (amennyiben a fuvarozás menetjegy alapján történik) és úti okmányaikkal. Ezeket a beszállás előtt kérésre fel kell mutatniuk. Az utasok kötelesek az illetékes hatóságok által elvégzendő biztonsági- és esetlegesen vámellenőrzésnek alávetni magukat, kézi- és feladott poggyászukat.

 

POGGYÁSZ SZABÁLYOK

Kézipoggyász

1 darab kézipoggyász + 1 darab személyes használati tárgy, kivéve a Budapest-Salalah járatot, ahol személyenként kizárólag 1 db kézipoggyász vihető fel a fedélzetre. Súly- és méretkorlátozás: maximum 8 kg, maximum 56 x 45 x 25 cm, azonban a három méret összesen maximum 115 cm lehet, beleértve a nyelet és a görgőket.

Feladott poggyász

Minden, ülőhelyre jogosult utas 1 darab 23 kg-os feladott poggyászt vihet magával ingyenesen, kivéve a Budapest-Salalah járatot, ahol a maximális teljes súly 21 kg.

Nem engedélyezett a poggyászok együttes kezelése, vagyis az ingyenes poggyászsúlyra való jogosultság összegzése abban az esetben sem, ha két vagy több utast bizonyíthatóan egy csoportként utazik (család, partnerek) ugyanazon a járaton, és közösen jelentkeznek utasfelvételre és a nevük egyazon utazási voucheren szerepel. A poggyász tömege semmilyen esetben nem haladhatja meg a 32 kg-ot és egyik oldal hossza sem lehet több 150 cm-nél és az oldalak teljes hossza nem haladhatja meg a 250 cm-t.

 

ELVESZETT TÁRGYAK

  • Minden, a Budapest Airport területén talált tárgy (légi oldal, földi oldal és utasbiztonsági ellenőrzés) a mi irodánkba kerül, amelyet az Excess Baggage Company üzemeltet. Elveszett tárgyát regisztrálja be a  lostproperty.org weboldalon! Az elveszett tárgyak bekerülése akár 24-48 órát is igénybe vehet, azonban a tárgyakat 3 hónapig őrizzük.
  • Az Excess Baggage Company nem tud felvilágosítást adni a fedélzeten hagyott vagy az utazás közben eltűnt csomagokkal kapcsolatban.
  • Az elveszett tárgy azonosításához kérjük regisztrálja be az elvesztett tárgyat a lostproperty.org weboldalon. Minél pontosabb leírást tud adni a tárggyal kapcsolatban, annál nagyobb eséllyel tudjuk beazonosítani és visszajuttatni azt.
  • Ha a tárgy sikeres beazonosítása megtörtént, az Excess Baggage Company felveszi Önnel a kapcsolatot a tárgy visszajuttatásával kapcsolatban. Amennyiben nem személyesen szeretné átvenni a tárgyat, úgy el tudjuk Önnek postázni. Csomagküldés belföldre és külföldre is egyaránt elérhető. Kérjük vegye figyelembe, hogy a tárgy visszajuttatásának van egy díja, amely az adminisztrációs procedúrát és a tárgy tárolásának összegéből tevődik össze. A tárgy postázása további költségekkel jár.

 

ELVESZETT VAGY SÉRÜLT POGGYÁSZ

Ha poggyásza késik vagy elveszett, azonnal jelentse azt a repülőtéri kezelőnek, az Elveszett Poggyász (Lost and found) ügyfélszolgálatnálés töltse ki a Property Irregularity Report (PIR) jegyzőkönyvet. A késedelmes poggyász állapotát online nyomon követheti a megadott hivatkozási szám segítségével. Poggyász késedelmes fuvarozásával kapcsolatos igényt a poggyász címzettnek átadását követő 21 napon belül kell benyújtani. A kártérítési igényt írásban kell benyújtani a fuvarozó weboldalán online elérhető űrlapon, e-mailben vagy postai úton elküldve. A kártérítési igényhez az alábbi iratok másolatait kell csatolni:

  • érkezéskor felvett jegyzőkönyv (PIR)
  • Repülőjegy/beszállókártya
  • Poggyászjegy
  • Elveszett vagy sérült tárgyak számlái
  • Javítási vagy a poggyász nem javíthatóságát igazoló dokumentum.

Jó tanács: a feladott poggyászba tegyenek egy A4-es lapot a poggyász tulajdonosának nevével és elérhetőségével. Erre azért van szükség, mert előfordulhat, hogy a poggyászt azonosító vonalkódot tartalmazó papír megsérül, vagy elveszik, és ilyenkor segíti az azonosítást a csomagba helyezett információ.

 

JÁRATKÉSÉS, KÁRTÉRÍTÉS

Járatkésés esetén az utasok kártérítést igényelhetnek az Európai Unió 261/2004/EK rendelete alapján, amely a légitársaságok kötelezettségeit szabályozza. A kártérítés mértéke a járat távolságától függően változik:

  • 250 EUR: 1500 km-ig terjedő repülőutak esetén
  • 400 EUR: 1500 és 3500 km közötti repülőutak esetén
  • 600 EUR: 3500 km-nél hosszabb repülőutak esetén

A kártérítésre jogosult az utas, ha a késés meghaladja a három órát, és a késés a légitársaság hibájából következett be. Fontos, hogy a légitársaság nem mentesül a kártérítési kötelezettség alól műszaki hibák esetén, azonban vis maior helyzetek (például súlyos időjárási körülmények) esetén nem jár kártérítés. A légitársaságoknak emellett ellátási kötelezettségük is van, amely magában foglalja az étkezési kuponokat, frissítőket, valamint szükség esetén szállodai elhelyezést is, ha a késés négy órát meghaladja

A kártérítés igénybevételéhez a következő lépéseket kell követni:

  • Ellenőrizze a jogosultságát: kártérítésre jogosult, ha a járat késése legalább 3 órás, és a késés a légitársaság hibájából történt.
  • Gyűjtse össze a szükséges dokumentumokat: a kártérítési igényhez szüksége lesz a repülőjegy másolatára, a boarding pass-ra, valamint bármilyen, a járat késéséről szóló értesítésre.
  • Kapcsolatfelvétel a légitársasággal: írjon egy hivatalos levelet vagy e-mailt a légitársaságnak, amelyben részletezi a késést, a járat adatait, és kéri a kártérítést. Fontos, hogy a levelet nyomon kövesse.
  • Használjon kártérítési szolgáltatásokat: ha a légitársaság nem reagál, vagy elutasítja a kérést, érdemes lehet kártérítési szolgáltatásokhoz fordulni, akik segíthetnek az igénylésben és a jogi eljárásokban.
  • Jogi lépések: ha a légitársaság továbbra is megtagadja a kártérítést, jogi útra terelheti az ügyet, akár bíróság előtt is.

https://flightrefund.com/hu/jaratkeses/

https://www.skycop.com/hu/jaratkeses-miatti-karterites/

 

FONTOS! Repülőgéppel történő utazás esetére is kössön Utasbiztosítást (Baleset-, betegség-, poggyász) hogy ily módon is csökkentse az esetlegesen felmerülő anyagi károkat.

 

Figyelem!

A fenti információk tájékoztató jellegűek. A hatályos feltételeket a Smartwings Hungary Kft. hivatalos üzletszabályzata tartalmazza.

A Smartwings Hungary Kft. Adatkezelési tájékoztatója.

Forrás:

https://www.ibusz.hu/charter-repulesi-informaciok-gyik

https://www.bud.hu/

Vissza a hírekhez