KARTAGO TOURS Charter (Smartwings) – hasznos információk
KARTAGO TOURS Charter (Smartwings) – hasznos információk utasfelvételről, poggyászokról, járatkésésről
A KARTAGO charterjáratait a Travel Service üzemelteti.
CHECK-IN
A Travel Service (továbbiakban: fuvarozó) az utas nevére kiállított menetjegyet az utazási irodának adja át, így az utas a menetjegyét az utazási irodánál veheti át. Amennyiben a menetjegyet az utazási iroda állítja ki, a menetjegy kiállításából eredő bármilyen kárért a fuvarozó nem vállal felelősséget, és az utas a menetjegy hibás kiállításával kapcsolatos kifogását, igényét az utazási irodával szemben érvényesítheti.
Beszállás - amennyiben az utazási iroda másként nem állapítja meg, az utasoknak a menetjegyen szereplő indulási idő előtt két órával kell az indulási repülőtéren megjelenniük érvényes menetjegyükkel (amennyiben a fuvarozás menetjegy alapján történik) és úti okmányaikkal. Ezeket a beszállás előtt kérésre fel kell mutatniuk. Az utasok kötelesek az illetékes hatóságok által elvégzendő biztonsági- és esetlegesen vámellenőrzésnek alávetni magukat, kézi- és feladott poggyászukat.
POGGYÁSZ SZABÁLYOK
Kézipoggyász – 1 darab kézipoggyász, maximum 8 kg, maximum 50 x 45 x 20 cm.
Feladott poggyász – 1 db 23 kg, maximális mérete: mindegyik oldala kevesebb, mint 150 cm és a három oldal együttes hossza (hosszúság+szélesség+mélység) kevesebb, mint 250 cm.
Nem engedélyezett a poggyászok együttes kezelése!
ELVESZETT TÁRGYAK
- Minden, a Budapest Airport területén talált tárgy (légi oldal, földi oldal és utasbiztonsági ellenőrzés) a mi irodánkba kerül, amelyet az Excess Baggage Company üzemeltet. Elveszett tárgyát regisztrálja be a lostproperty.org weboldalon! Az elveszett tárgyak bekerülése akár 24-48 órát is igénybe vehet, azonban a tárgyakat 3 hónapig őrizzük.
- Az Excess Baggage Company nem tud felvilágosítást adni a fedélzeten hagyott vagy az utazás közben eltűnt csomagokkal kapcsolatban.
- Az elveszett tárgy azonosításához kérjük regisztrálja be az elvesztett tárgyat a lostproperty.org weboldalon. Minél pontosabb leírást tud adni a tárggyal kapcsolatban, annál nagyobb eséllyel tudjuk beazonosítani és visszajuttatni azt.
- Ha a tárgy sikeres beazonosítása megtörtént, az Excess Baggage Company felveszi Önnel a kapcsolatot a tárgy visszajuttatásával kapcsolatban. Amennyiben nem személyesen szeretné átvenni a tárgyat, úgy el tudjuk Önnek postázni. Csomagküldés belföldre és külföldre is egyaránt elérhető. Kérjük vegye figyelembe, hogy a tárgy visszajuttatásának van egy díja, amely az adminisztrációs procedúrát és a tárgy tárolásának összegéből tevődik össze. A tárgy postázása további költségekkel jár.
ELVESZETT VAGY SÉRÜLT POGGYÁSZ
Ha poggyásza késik vagy elveszett, azonnal jelentse azt a repülőtéri kezelőnek, az Elveszett Poggyász (Lost and found) ügyfélszolgálatnálés töltse ki a Property Irregularity Report (PIR) jegyzőkönyvet. A késedelmes poggyász állapotát online nyomon követheti a megadott hivatkozási szám segítségével. Poggyász késedelmes fuvarozásával kapcsolatos igényt a poggyász címzettnek átadását követő 21 napon belül kell benyújtani. A kártérítési igényt írásban kell benyújtani a fuvarozó weboldalán online elérhető űrlapon, e-mailben vagy postai úton elküldve. A kártérítési igényhez az alábbi iratok másolatait kell csatolni:
- érkezéskor felvett jegyzőkönyv (PIR)
- Repülőjegy/beszállókártya
- Poggyászjegy
- Elveszett vagy sérült tárgyak számlái
- Javítási vagy a poggyász nem javíthatóságát igazoló dokumentum.
Jó tanács: a feladott poggyászba tegyenek egy A4-es lapot a poggyász tulajdonosának nevével és elérhetőségével. Erre azért van szükség, mert előfordulhat, hogy a poggyászt azonosító vonalkódot tartalmazó papír megsérül, vagy elveszik, és ilyenkor segíti az azonosítást a csomagba helyezett információ.
JÁRATKÉSÉS, KÁRTÉRÍTÉS
Járatkésés esetén az utasok kártérítést igényelhetnek az Európai Unió 261/2004/EK rendelete alapján, amely a légitársaságok kötelezettségeit szabályozza. A kártérítés mértéke a járat távolságától függően változik:
- 250 EUR: 1500 km-ig terjedő repülőutak esetén
- 400 EUR: 1500 és 3500 km közötti repülőutak esetén
- 600 EUR: 3500 km-nél hosszabb repülőutak esetén
A kártérítésre jogosult az utas, ha a késés meghaladja a három órát, és a késés a légitársaság hibájából következett be. Fontos, hogy a légitársaság nem mentesül a kártérítési kötelezettség alól műszaki hibák esetén, azonban vis maior helyzetek (például súlyos időjárási körülmények) esetén nem jár kártérítés. A légitársaságoknak emellett ellátási kötelezettségük is van, amely magában foglalja az étkezési kuponokat, frissítőket, valamint szükség esetén szállodai elhelyezést is, ha a késés négy órát meghaladja
A kártérítés igénybevételéhez a következő lépéseket kell követni:
- Ellenőrizze a jogosultságát: kártérítésre jogosult, ha a járat késése legalább 3 órás, és a késés a légitársaság hibájából történt.
- Gyűjtse össze a szükséges dokumentumokat: a kártérítési igényhez szüksége lesz a repülőjegy másolatára, a boarding pass-ra, valamint bármilyen, a járat késéséről szóló értesítésre.
- Kapcsolatfelvétel a légitársasággal: írjon egy hivatalos levelet vagy e-mailt a légitársaságnak, amelyben részletezi a késést, a járat adatait, és kéri a kártérítést. Fontos, hogy a levelet nyomon kövesse.
- Használjon kártérítési szolgáltatásokat: ha a légitársaság nem reagál, vagy elutasítja a kérést, érdemes lehet kártérítési szolgáltatásokhoz fordulni, akik segíthetnek az igénylésben és a jogi eljárásokban.
- Jogi lépések: ha a légitársaság továbbra is megtagadja a kártérítést, jogi útra terelheti az ügyet, akár bíróság előtt is.
https://flightrefund.com/hu/jaratkeses/
https://www.skycop.com/hu/jaratkeses-miatti-karterites/
FONTOS! Repülőgéppel történő utazás esetére is kössön Utasbiztosítást (Baleset-, betegség-, poggyász) hogy ily módon is csökkentse az esetlegesen felmerülő anyagi károkat.
Figyelem!
A fenti információk tájékoztató jellegűek. A hatályos feltételeket a Smartwings Hungary Kft. hivatalos üzletszabályzata tartalmazza.
A Smartwings Hungary Kft. Adatkezelési tájékoztatója.
Forrás:
https://www.kartagotours.hu/getmedia/fc61d57c-e47e-436a-9037-d62ae5a2b0ca/JARATINFO_2024.pdf