SUN&FUN Charter (SUNEXPRESS) – hasznos információk

Schuster Travel | 2024-08-02 | Utazás

SUN&FUN Charter (SUNEXPRESS) – hasznos információk utasfelvételről, poggyászokról, járatkésésről

CHECK-IN

Útmutató az internetes utasfelvételhez:

https://new-cms.sunfun.hu/b2cDocuments/pdf/Sunfun/2023/Sunexpress_tmutat__2.pdf

 

POGGYÁSZ SZABÁLYOK

  • Feladható poggyász: 20 kg / fő, a poggyász külső együttes mérete nem haladhatja meg a 158 cm-t (hossz + szélesség + magasság)
  • Kézipoggyász: 8 kg / fő, max. 55 x 40 x 23 cm
  • Baby: 0-2 év közti gyermekek esetén 1 darab 20 kg-os feladható poggyász ingyenes, kézipoggyász nincs.

 

ELVESZETT TÁRGYAK

  • Minden, a Budapest Airport területén talált tárgy (légi oldal, földi oldal és utasbiztonsági ellenőrzés) a mi irodánkba kerül, amelyet az Excess Baggage Company üzemeltet. Elveszett tárgyát regisztrálja be a  lostproperty.org weboldalon! Az elveszett tárgyak bekerülése akár 24-48 órát is igénybe vehet, azonban a tárgyakat 3 hónapig őrizzük.
  • Az Excess Baggage Company nem tud felvilágosítást adni a fedélzeten hagyott vagy az utazás közben eltűnt csomagokkal kapcsolatban.
  • Az elveszett tárgy azonosításához kérjük regisztrálja be az elvesztett tárgyat a lostproperty.org weboldalon. Minél pontosabb leírást tud adni a tárggyal kapcsolatban, annál nagyobb eséllyel tudjuk beazonosítani és visszajuttatni azt.
  • Ha a tárgy sikeres beazonosítása megtörtént, az Excess Baggage Company felveszi Önnel a kapcsolatot a tárgy visszajuttatásával kapcsolatban. Amennyiben nem személyesen szeretné átvenni a tárgyat, úgy el tudjuk Önnek postázni. Csomagküldés belföldre és külföldre is egyaránt elérhető. Kérjük vegye figyelembe, hogy a tárgy visszajuttatásának van egy díja, amely az adminisztrációs procedúrát és a tárgy tárolásának összegéből tevődik össze. A tárgy postázása további költségekkel jár.

 

ELVESZETT VAGY SÉRÜLT POGGYÁSZ

Ha poggyásza késik vagy elveszett, azonnal jelentse azt a repülőtéri kezelőnek, az Elveszett Poggyász (Lost and Found) ügyfélszolgálatnálés töltse ki a Property Irregularity Report (PIR) jegyzőkönyvet.

Sérült poggyász esetén – a repülést követő 7 napon belül tájékoztatni kell a légitársaságot a kárról a kapcsolatfelvételi űrlap kitöltésével. A lakóhely szerinti országtól függően megkérhetik, hogy közvetlenül vegye fel a kapcsolatot a szerződéses poggyász szolgáltatóval poggyászának visszavétele érdekében. A kérés benyújtása során megkapja a szükséges útmutatást.

Ha a poggyász sérülését észleli, miután elhagyta a repülőteret: jogilag legfeljebb 7 napja van arra, hogy jelezze a kárt a kapcsolatfelvételi űrlap kitöltésével. Kérjük, vegye figyelembe, hogy megkérhetik, hogy adja meg, miért nem jelentette be a repülőtéren a kárt. Az űrlap elérhető – itt.

Elveszett poggyász esetén – a legtöbb esetben az eltűnt poggyászt megtalálják és 24 órán belül eljuttatják a tulajdonosához. Kérjük, őrizze meg a repüléssel kapcsolatos okmányait (beszállókártyáját a poggyászcímkével együtt), amíg a poggyászát kézbesítik. A poggyász állapotát ellenőrizheti az ügyszám (PIR szám, pl. FRAXQ12345) megadásával, amely a Property Irregularity Form-on szerepel. További információért bármikor felveheti a kapcsolatot az érkezési célállomáson található Lost & Found Irodával a PIR-en megadott elérhetőségeken.

5 nap elteltével – amennyiben poggyászát nem kézbesítik Önhöz az első 5 napon belül, kérjük, jelezze azt a légitarsaság felé a kapcsolatfelvételi űrlap kitöltésével - itt. A légitársaság mindent megtesz, hogy az értesítést követően megtalálják poggyászát. Abban a nagyon ritka esetben azonban, ha az Ön poggyásza 21 nap után sem található meg, poggyászát elveszettnek tekintik, ami azt jelenti, hogy kártérítésre jogosult. Az űrlap kitöltése során megkérik, hogy adja meg poggyásztartalmának kitöltött listáját. A legtöbb késésben lévő poggyász esetében ez a tartalomlista lehetővé teszi számukra, hogy azonosítsák poggyászát. Ezért kérik, hogy a lehető legtöbb részletet ossza meg velük. Ezt a listát tekintik a követelés rendezésének pénzügyi alapjának.

Jó tanács: a feladott poggyászba tegyenek egy A4-es lapot a poggyász tulajdonosának nevével és elérhetőségével. Erre azért van szükség, mert előfordulhat, hogy a poggyászt azonosító vonalkódot tartalmazó papír megsérül, vagy elveszik, és ilyenkor segíti az azonosítást a csomagba helyezett információ.

 

JÁRATKÉSÉS, KÁRTÉRÍTÉS

Járatkésés esetén az utasok kártérítést igényelhetnek az Európai Unió 261/2004/EK rendelete alapján, amely a légitársaságok kötelezettségeit szabályozza. A kártérítés mértéke a járat távolságától függően változik:

  • 250 EUR: 1500 km-ig terjedő repülőutak esetén
  • 400 EUR: 1500 és 3500 km közötti repülőutak esetén
  • 600 EUR: 3500 km-nél hosszabb repülőutak esetén

A kártérítésre jogosult az utas, ha a késés meghaladja a három órát, és a késés a légitársaság hibájából következett be. Fontos, hogy a légitársaság nem mentesül a kártérítési kötelezettség alól műszaki hibák esetén, azonban vis maior helyzetek (például súlyos időjárási körülmények) esetén nem jár kártérítés. A légitársaságoknak emellett ellátási kötelezettségük is van, amely magában foglalja az étkezési kuponokat, frissítőket, valamint szükség esetén szállodai elhelyezést is, ha a késés négy órát meghaladja

A kártérítés igénybevételéhez a következő lépéseket kell követni:

  • Ellenőrizze a jogosultságát: kártérítésre jogosult, ha a járat késése legalább 3 órás, és a késés a légitársaság hibájából történt.
  • Gyűjtse össze a szükséges dokumentumokat: a kártérítési igényhez szüksége lesz a repülőjegy másolatára, a boarding pass-ra, valamint bármilyen, a járat késéséről szóló értesítésre.
  • Kapcsolatfelvétel a légitársasággal: írjon egy hivatalos levelet vagy e-mailt a légitársaságnak, amelyben részletezi a késést, a járat adatait, és kéri a kártérítést. Fontos, hogy a levelet nyomon kövesse.
  • Használjon kártérítési szolgáltatásokat: ha a légitársaság nem reagál, vagy elutasítja a kérést, érdemes lehet kártérítési szolgáltatásokhoz fordulni, akik segíthetnek az igénylésben és a jogi eljárásokban.
  • Jogi lépések: ha a légitársaság továbbra is megtagadja a kártérítést, jogi útra terelheti az ügyet, akár bíróság előtt is.

https://flightrefund.com/hu/jaratkeses/

https://www.skycop.com/hu/jaratkeses-miatti-karterites/

 

FONTOS! Repülőgéppel történő utazás esetére is kössön Utasbiztosítást (Baleset-, betegség-, poggyász) hogy ily módon is csökkentse az esetlegesen felmerülő anyagi károkat.

 

Források:

https://new-cms.sunfun.hu/b2cDocuments/pdf/Sunfun/2023/Sunexpress_tmutat__2.pdf

https://new-cms.sunfun.hu/b2cDocuments/pdf/Sunfun/Legitarsasag_infok_2022.pdf

https://new-cms.sunfun.hu/b2cDocuments/pdf/Sunfun/Kezipoggyasszal_kapcsolatos_tudnivalok.pdf

https://www.bud.hu/

https://www.sunexpress.com/en-gb/information/luggage-info/damaged-and-lost-baggage/

Vissza a hírekhez