TURKISH AIRLINES – hasznos információk

Schuster Travel | 2024-09-04 | Utazás

TURKISH AIRLINES – hasznos információk utasfelvételről, poggyászokról, járatkésésről

A Turkish Airlines weboldala:           https://www.turkishairlines.com/

ON-LINE CHECK-IN

Az online utasfelvételt 24 órával a járat indulása előtt lehet elvégezni, és a check-in-t legkésőbb 90 perccel a nemzetközi, illetve 45 perccel a belföldi járatok indulása előtt kell befejezni. Ehhez a légitársaság oldalán a foglalási számmal a „Check-in / Manage booking” felületre kell kattintani és megadni a kért adatokat. A beszállókártyát ezután ki lehet nyomtatni, vagy okos telefonra elmenteni. Mindez elvégezhető az okos telefonra letöltött alkalmazáson keresztül is.

https://www.turkishairlines.com/en-tr/flights/manage-booking/

 

POGGYÁSZ SZABÁLYOK

Kézipoggyász – 1 db max. 8 kg-os, 55 x 40 x 23 cm-es kézipoggyász engedélyezett. Ezen kívül egy személyes tárgyat is vihet magával, mint például egy táskát, laptopot vagy fényképezőgépet. (40x30x15 cm, max. 4 kg)

Feladott poggyász – 1 db max. 23 kg-os, melynek együttes mérete nem haladja meg a 158 cm-t (hosszúság x magasság x szélesség)

 

ELVESZETT TÁRGYAK

  • Minden, a Budapest Airport területén talált tárgy (légi oldal, földi oldal és utasbiztonsági ellenőrzés) a mi irodánkba kerül, amelyet az Excess Baggage Company üzemeltet. Elveszett tárgyát regisztrálja be a  lostproperty.org weboldalon! Az elveszett tárgyak bekerülése akár 24-48 órát is igénybe vehet, azonban a tárgyakat 3 hónapig őrizzük.
  • Az Excess Baggage Company nem tud felvilágosítást adni a fedélzeten hagyott vagy az utazás közben eltűnt csomagokkal kapcsolatban.
  • Az elveszett tárgy azonosításához kérjük regisztrálja be az elvesztett tárgyat a lostproperty.org weboldalon. Minél pontosabb leírást tud adni a tárggyal kapcsolatban, annál nagyobb eséllyel tudjuk beazonosítani és visszajuttatni azt.
  • Ha a tárgy sikeres beazonosítása megtörtént, az Excess Baggage Company felveszi Önnel a kapcsolatot a tárgy visszajuttatásával kapcsolatban. Amennyiben nem személyesen szeretné átvenni a tárgyat, úgy el tudjuk Önnek postázni. Csomagküldés belföldre és külföldre is egyaránt elérhető. Kérjük vegye figyelembe, hogy a tárgy visszajuttatásának van egy díja, amely az adminisztrációs procedúrát és a tárgy tárolásának összegéből tevődik össze. A tárgy postázása további költségekkel jár.

 

ELVESZETT ÉS KÉSEDELMES POGGYÁSZ

Az elveszett poggyászt rögtön a megérkezéskor, az érkező tranzitban, a poggyászátvételi csarnokban kell jelezni az Elveszett Poggyász (Lost and Found) ügyfélszolgálatnál. A bejelentés alapján jegyzőkönyv készül (PIR). A késve megérkezett vagy megtalált poggyászokat kérésre az utas által megadott címre szállítják. A poggyász eltűnését a Turkish Airlines légitársaság ügyfélszolgálatánál is be kell jelenteni ezen az oldalon. A poggyászcímkét és a beszállókártyát a további eljárásokhoz magánál kell tartania mindaddig, amíg a poggyászát le nem szállítják. Az elveszett poggyász nagy részét 24 órán belül azonosítják és a lehető leghamarabb eljuttatják utasainkhoz. Az 5 napon belül nem azonosítható elveszett poggyász esetén a poggyász további részletes nyomon követése érdekében részletes és árazott listát kell kérni az elveszett poggyászban lévő tárgyakról.

A poggyász kézbesítéséig keletkezett veszteség megtérítése– a kötelező kiadásokhoz feltétlenül meg kell őriznie a hivatalos dokumentumokat, például számlákat, hitelkártya-szelvényt stb., vagy a kiadásokat igazoló dokumentumokat, hogy a bejelentés során benyújthassa azokat. A számla nélküli kötelező kiadásait a nyilatkozata alapján kell figyelembe venni. Ezt a kérelmet legkésőbb a poggyász átvételétől számított 21 napon belül írásban kell benyújtania. Az említett határidő után benyújtott kérelmeket a nemzetközi jegyzőkönyvek értelmében nem kell figyelembe venni.

Egy időre elveszett, majd később sérült állapotban vagy hiányzó holmikkal kézbesített poggyászaiért az elveszett poggyászok átvételét követő 7 napon belül, írásban fordulhat a légitársasághoz a bejelentési számmal.

A feladott poggyászokkal, poggyászmérésekkel, kézipoggyászokkal, poggyászkorlátozásokkal stb. kapcsolatos információkért ide kattintva tekintse meg a megfelelő részt.

Jó tanács: a feladott poggyászba tegyenek egy A4-es lapot a poggyász tulajdonosának nevével és elérhetőségével. Erre azért van szükség, mert előfordulhat, hogy a poggyászt azonosító vonalkódot tartalmazó papír megsérül, vagy elveszik, és ilyenkor segíti az azonosítást a csomagba helyezett információ.

 

JÁRATKÉSÉS, KÁRTÉRÍTÉS

Járatkésés esetén az utasok kártérítést igényelhetnek az Európai Unió 261/2004/EK rendelete alapján, amely a légitársaságok kötelezettségeit szabályozza. A kártérítés mértéke a járat távolságától függően változik:

  • 250 EUR: 1500 km-ig terjedő repülőutak esetén
  • 400 EUR: 1500 és 3500 km közötti repülőutak esetén
  • 600 EUR: 3500 km-nél hosszabb repülőutak esetén

A kártérítésre jogosult az utas, ha a késés meghaladja a három órát, és a késés a légitársaság hibájából következett be. Fontos, hogy a légitársaság nem mentesül a kártérítési kötelezettség alól műszaki hibák esetén, azonban vis maior helyzetek (például súlyos időjárási körülmények) esetén nem jár kártérítés. A légitársaságoknak emellett ellátási kötelezettségük is van, amely magában foglalja az étkezési kuponokat, frissítőket, valamint szükség esetén szállodai elhelyezést is, ha a késés négy órát meghaladja

A kártérítés igénybevételéhez a következő lépéseket kell követni:

  • Ellenőrizze a jogosultságát: kártérítésre jogosult, ha a járat késése legalább 3 órás, és a késés a légitársaság hibájából történt.
  • Gyűjtse össze a szükséges dokumentumokat: a kártérítési igényhez szüksége lesz a repülőjegy másolatára, a boarding pass-ra, valamint bármilyen, a járat késéséről szóló értesítésre.
  • Kapcsolatfelvétel a légitársasággal: írjon egy hivatalos levelet vagy e-mailt a légitársaságnak, amelyben részletezi a késést, a járat adatait, és kéri a kártérítést. Fontos, hogy a levelet nyomon kövesse.
  • Használjon kártérítési szolgáltatásokat: ha a légitársaság nem reagál, vagy elutasítja a kérést, érdemes lehet kártérítési szolgáltatásokhoz fordulni, akik segíthetnek az igénylésben és a jogi eljárásokban.
  • Jogi lépések: ha a légitársaság továbbra is megtagadja a kártérítést, jogi útra terelheti az ügyet, akár bíróság előtt is.

https://flightrefund.com/hu/jaratkeses/

https://www.skycop.com/hu/jaratkeses-miatti-karterites/

 

TURKISH AIRLINES MOBILALKALMAZÁS

A mobilalkalmazást ingyenesen letöltheti a Turkish Airlines iOS, Android vagy Huawei AppGallery áruházakból okostelefonja operációs rendszerének megfelelően.

https://www.turkishairlines.com/en-tr/flights/fly-different/our-mobile-apps/

 

FONTOS! Repülőgéppel történő utazás esetére is kössön Utasbiztosítást (Baleset-, betegség-, poggyász) hogy ily módon is csökkentse az esetlegesen felmerülő anyagi károkat.

 

Források:

https://www.turkishairlines.com/

https://www.bud.hu/

https://blog.repjegy.hu/

https://kesettagepem.hu/kesett-a-repulogep/

Vissza a hírekhez