WIZZAIR – hasznos információk

Schuster Travel | 2024-08-22 | Utazás

WIZZAIR – hasznos információk utasfelvételről, poggyászokról, járatkésésről

 

Wizzair weboldala:  https://wizzair.com/hu-hu

ON-LINE CHECK-IN

A regisztrációkor megadott adatokkal való belépés után a felső menüsorban található az „Utasfelvétel és foglalások” menüpont. Erre kattintva, lehet az on-line utasfelvételt elvégezni és a beszállókártyát kinyomtatni vagy okos telefonra elmenteni. Természetesen a foglalási kód beírásával bármikor meg lehet tekinteni az adott jegyfoglalást.

Alap esetben az utazás megkezdése előtt 48 órával lehet az internetes felületen elvégezni a check-in-t. Amennyiben valamilyen tagsággal rendelkezik, úgy általában 30 nappal az út megkezdése előtt van erre lehetőség.

 

POGGYÁSZ SZABÁLYOK

Kézipoggyász

  • Ingyenes kézipoggyász – maximális méret: 40 x 30 x 20 cm. Maximális súly: 10 kg. Ezt a táskát az ülés alá kell elhelyezni, nem pedig a tárolókba
  • Wizz Priority szolgáltatás – két kézipoggyászt vihetnek fel: nagyobb: 55 x 40 x 23 cm, maximum 10 kg súlyú, kisebb kézipoggyász: 40 x 30 x 20 cm

A poggyász méretébe nem számítanak bele a táska fogantyúi és kerekei, de a kerekek maximum 5 cm-rel növelhetik a poggyász méretét.

Feladott poggyász

Maximális méret: 149 x 119 x 171 cm. A kerekek és fogantyúk nem számítanak bele a méretbe, de a kerekek maximum 5 cm-rel növelhetik a poggyász méretét.

 

ÖNKISZOLGÁLÓ POGGYÁSZFELADÁS

Az utasok a (nyomtatott vagy elektronikus) beszállókártyán feltüntetett vonalkód beszkennelése után maguk nyomtathatják ki és helyezhetik el a feladni kívánt csomagon a poggyászcímkét. Ezt követően az automatizált feladó pulton – a poggyászcímke beolvasását követően – egyszerűen feladható a poggyász.

A járatinformációs kijelzőn piktogram mutatja, mely járatok estében érhető el a szolgáltatás. Wizz Air – bizonyos járatok esetén – kérjük, tájékozódjon a helyszínen!

Az önkiszolgáló poggyászfeladó pultok helye:

2A Terminál utasfelvételi csarnokában 8 db tagomat és 9 db bagomat van. Emellett az induló szinten, a bejárat előtt 1db tagomat érhető el.

2B Terminál utasfelvételi csarnokában jelenleg 18 db tagomat és 13 db bagomat érhető el.

Tagomat = Poggyászcímke-nyomtató készülék

Tagomat szolgáltatás lépései:

  • Fáradjon a címke nyomtatóhoz
  • Olvassa be (nyomtatott vagy elektronikus) beszállókártyáját a tagomatnál
  • Válaszoljon a biztonsági kérdésekre
  • Nyomtassa ki a csomagcímkét
  • Vegye le az azonosító címkét
  • Őrizze meg csomagcímke ellenőrző szelvényét
  • Kövesse a csomagcímke hátoldalán található utasításokat
  • Ragasza fel a bőröndre a csomagazonosító vonalkódot

Bagomat = az automatizált feladó pulton a poggyászcímkét beolvassa, ezután a szalagra helyezhető a poggyász.

Bagomat szolgáltatás lépései:

  • Fáradjon a kijelölt poggyászfeladó pulthoz
  • Helyezze fel a csomagot a szalagra
  • Olvassa le a csomagcímkét
  • Szkennelje be a beszállókártyáját

Az önkiszolgáló poggyászfeladás felgyorsítja és jelentősen kényelmesebbé teszi a poggyászfeladás folyamatát. Nem kell sorban állni a check-in pultok előtt, kevesebb személyes kontaktussal jár. A rendszer felhasználóbarát, így bárki könnyedén igénybe tudja venni a szolgáltatást. A helyszínen kérdés esetén a repülőtér-üzemeltető által foglalkoztatott információs munkatársak állnak az utasok rendelkezésére.

 

ELVESZETT TÁRGYAK

  • Minden, a Budapest Airport területén talált tárgy (légi oldal, földi oldal és utasbiztonsági ellenőrzés) a mi irodánkba kerül, amelyet az Excess Baggage Company üzemeltet. Elveszett tárgyát regisztrálja be a  lostproperty.org weboldalon! Az elveszett tárgyak bekerülése akár 24-48 órát is igénybe vehet, azonban a tárgyakat 3 hónapig őrizzük.
  • Az Excess Baggage Company nem tud felvilágosítást adni a fedélzeten hagyott vagy az utazás közben eltűnt csomagokkal kapcsolatban.
  • Az elveszett tárgy azonosításához kérjük regisztrálja be az elvesztett tárgyat a lostproperty.org weboldalon. Minél pontosabb leírást tud adni a tárggyal kapcsolatban, annál nagyobb eséllyel tudjuk beazonosítani és visszajuttatni azt.
  • Ha a tárgy sikeres beazonosítása megtörtént, az Excess Baggage Company felveszi Önnel a kapcsolatot a tárgy visszajuttatásával kapcsolatban. Amennyiben nem személyesen szeretné átvenni a tárgyat, úgy el tudjuk Önnek postázni. Csomagküldés belföldre és külföldre is egyaránt elérhető. Kérjük vegye figyelembe, hogy a tárgy visszajuttatásának van egy díja, amely az adminisztrációs procedúrát és a tárgy tárolásának összegéből tevődik össze. A tárgy postázása további költségekkel jár.

 

ELVESZETT POGGYÁSZ

  • Ha egy poggyász nem érkezik meg, nem jelenti azt, hogy végleg elvesztett. Gyakran csak lemaradt a járatról, de mivel a poggyászcímkéről ismert a célállomás, a következő járatok valamelyikével általában megérkezik. A poggyászkeresők munkáját hálózatos számítógépes rendszer segíti. Az elveszett vagy rongáltan, tartalmát tekintve hiányosan megérkező poggyászokért kártérítés jár.
  • Az elveszett poggyászt rögtön a megérkezéskor, az érkező tranzitban, a poggyászátvételi csarnokban kell jelezni az Elveszett Poggyász (Lost and found) ügyfélszolgálatnál. A bejelentés alapján jegyzőkönyv készül. A késve megérkezett vagy megtalált poggyászokat kérésre az utas által megadott címre szállítják. A poggyász eltűnését az adott légitársaság ügyfélszolgálatánál is be kell jelenteni. 
  • Jó tanács: a feladott poggyászba tegyenek egy A4-es lapot a poggyász tulajdonosának nevével és elérhetőségével. Erre azért van szükség, mert előfordulhat, hogy a poggyászt azonosító vonalkódot tartalmazó papír megsérül, vagy elveszik, és ilyenkor segíti az azonosítást a csomagba helyezett információ.

 

JÁRATKÉSÉS, KÁRTÉRÍTÉS

Járatkésés esetén az utasok kártérítést igényelhetnek az Európai Unió 261/2004/EK rendelete alapján, amely a légitársaságok kötelezettségeit szabályozza. A kártérítés mértéke a járat távolságától függően változik:

  • 250 EUR: 1500 km-ig terjedő repülőutak esetén
  • 400 EUR: 1500 és 3500 km közötti repülőutak esetén
  • 600 EUR: 3500 km-nél hosszabb repülőutak esetén

A kártérítésre jogosult az utas, ha a késés meghaladja a három órát, és a késés a légitársaság hibájából következett be. Fontos, hogy a légitársaság nem mentesül a kártérítési kötelezettség alól műszaki hibák esetén, azonban vis maior helyzetek (például súlyos időjárási körülmények) esetén nem jár kártérítés. A légitársaságoknak emellett ellátási kötelezettségük is van, amely magában foglalja az étkezési kuponokat, frissítőket, valamint szükség esetén szállodai elhelyezést is, ha a késés négy órát meghaladja

A kártérítés igénybevételéhez a következő lépéseket kell követni:

  • Ellenőrizze a jogosultságát: kártérítésre jogosult, ha a járat késése legalább 3 órás, és a késés a légitársaság hibájából történt.
  • Gyűjtse össze a szükséges dokumentumokat: a kártérítési igényhez szüksége lesz a repülőjegy másolatára, a boarding pass-ra, valamint bármilyen, a járat késéséről szóló értesítésre.
  • Kapcsolatfelvétel a légitársasággal: írjon egy hivatalos levelet vagy e-mailt a légitársaságnak, amelyben részletezi a késést, a járat adatait, és kéri a kártérítést. Fontos, hogy a levelet nyomon kövesse.
  • Használjon kártérítési szolgáltatásokat: ha a légitársaság nem reagál, vagy elutasítja a kérést, érdemes lehet kártérítési szolgáltatásokhoz fordulni, akik segíthetnek az igénylésben és a jogi eljárásokban.
  • Jogi lépések: ha a légitársaság továbbra is megtagadja a kártérítést, jogi útra terelheti az ügyet, akár bíróság előtt is.

https://flightrefund.com/hu/jaratkeses/

https://www.skycop.com/hu/jaratkeses-miatti-karterites/

 

WIZZAIR MOBILALKALMAZÁS

Töltse le a Wizzair mobil alkalmazását a Google Play, App Store vagy App Gallery áruházból, vagy olvassa be a QR-kódot erről az oldalról.

 

FONTOS! Repülőgéppel történő utazás esetére is kössön Utasbiztosítást (Baleset-, betegség-, poggyász) hogy ily módon is csökkentse az esetlegesen felmerülő anyagi károkat.

 

Források:

https://wizzair.com/hu-hu

https://www.bud.hu/

https://blog.repjegy.hu/

https://kesettagepem.hu/kesett-a-repulogep/

Vissza a hírekhez